-

aszymanik

Komentarze użytkownika

@Realiści i romantycy czyli aspiracje Węgrów, Rosjan, Ukraińców i Polaków (29 marca 2022 09:45)

:) tak, a tam zdaje się jest jeszcze śmieszniej....

aszymanik
29 marca 2022 19:55

@Realiści i romantycy czyli aspiracje Węgrów, Rosjan, Ukraińców i Polaków (29 marca 2022 09:45)

Pewno ma Pan rację ale to co on mówi jakoś pozostaje w korelacji z doznaniami organoleptycznymi. Ja tam nigdy nie byłem piewcą potęgi ruskiej armii ale to co widzę codzień przyprawia mnie o zdumienie.

aszymanik
29 marca 2022 18:10

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Powinien chodzić w gumofilcach - jeszcze łatwiejsze w obsłudze...

aszymanik
28 marca 2022 21:08

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Ja tam mam dużo empatii dla dzieci specjalnej troski, nie zaliczyłbym go do tej kategorii.

aszymanik
28 marca 2022 20:57

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Może przynajmniej da radę coś upolować do tych programów kulinarnych. Choć on wygląda na takiego, który przez 10 minut będzie rozkminiał z której strony jest lufa.

aszymanik
28 marca 2022 20:46

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Serio? On robił programy kulinarne?

Człowiek renesansu jednym słowem....

aszymanik
28 marca 2022 20:34

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Nie odczytuję tego naszego sporu jako kłótni, a właśnie jako dość rzeczowy spór - nie musimy sobie spijać z dzióbków jeśli w miarę kulturalnie potrafimy wyłuszczyć o co nam chodzi. Ja na przykład diametralnie nie zgadzam się z Pańską oceną dotyczącą sposobu działania armii ukraińskiej (działania w okrążenu zostawmy, bo ich nigdy się nie planuje to dopust Boży i zawsze w przynajmniej 70% improwizacja). Ja sądzę, że proces zaopatrywania jest taki jak w każdej NATOwskiej armii, bo na razie nikt nic lepszego nie wymyślił. To nie jest jakiś sztywny podręcznikowy schemat raczej system, w którym jest miejsce na elastyczność ale na pewno nie na wariactwo (choć przez te lata w armii tak się jakoś złożyło, że wśród logistyków, których pozna ...

aszymanik
28 marca 2022 18:03

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

I jeszcze jedno - żadna baza paliwowa, a już na pewno taka dmuchana nie zaopatrzy na raz 6 dywizji - proces zaopatrywania 1 dywizji w 1 DOS to przynajmniej 2 dni w normalnych warunkach.

aszymanik
28 marca 2022 00:33

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Niech Pan nie patrzy co oni tam w telewizorze powiedzą, gdyby tak to miało wyglądać to Putin pilota z rąk by nie wypuszczał. Cała Ukraina znajduje się w bliższej lub dalszej strefie oddziaływania ogniowego SZ Rosji, nie ma potrzeby dorabiania do tego problemu innych.

aszymanik
28 marca 2022 00:30

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Nie mobilność i rozproszenie ale właściwy balans pomiędzy bezrozumnym rozproszeniem, a bezsensowną centralizacją. Proszę sobie uzmysłowić, że na jeden magazyn centaralny paliw przypada dziennie konieczność zaopatrzenia tych 6 dywizji w paliwo. Pan mówił o zbiornikach 1000m3 to 1mln litrów na zbiornik. 1DOS w obronie dla dywizji to jeden taki zbiornik (w natarciu więcej). Ustawienie takich czy innych zbiorników to nie jest problem, problemem jest zapewnienie ciągłości dostaw dla takich doraźnych baz, bo takie zbiorniki będą opróżniane codziennie i tak samo, a może bardziej będą narażone na oddziaływanie przeciwnika.

aszymanik
28 marca 2022 00:00

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Ja niczego nie proponuję tylko widzę jak się rzeczy mają, a Pan tutaj stara się wymyślić koło na nowo.

aszymanik
27 marca 2022 23:36

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Przechowywać paliwo można i nawet w kubkach i doniczkach ale bocznic kolejowych i rurociągów z dnia na dzień Pan nie nadmuchasz.

aszymanik
27 marca 2022 23:09

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

DOLe nie są złym pomysłem i jak sądzę ten pomysł istnieje w doktrynie ukraińskiej, w naszej jest w erze schyłkowej z kilku względów. Po pierwsze trzon SP Polski to F16 - nie ma możliwości zapewnienia im startu, lądowania, zaopatrywania i serwisowania z doraźnie przygotowanych lotnisk, F35 tym bardziej. Po drugie organizacja lotnisk zapasowych jest ogromnym problemem logistycznym - to nie jest tak, że pilot wysiądzie z maszyny otrzepie się, zje kanapkę i poleci dalej. Po trzecie DOLe nie są dla nikogo tajemnicą, tak samo trzeba tworzyć dla nich strefy osłony jak i dla lotnisk stałych. To jest rozpraszanie zasobów. Na ile to możliwe należy się skupić się na stworzeniu w miarę szczelnych parasolów nad istniejącymi bazami, a w przypadku niemożności ich utrzymania ...

aszymanik
27 marca 2022 23:06

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

No to jeśli Pan nie wie to niech Pan nie zgrywa tutaj eksperta. Zresztą nie ma czegoś takiego jak jeden centralny magazyn, są magazyny centralne - w Polsce jest ich (w zależności o klasy zapatrzenia) od kilkudziesięciu do kilkuset, na Ukrainie pewno więcej. Jak Pan sobie wyobraża rozśrodkowane dystrybucji paliw? Przecież baza paliwowa musi posiadać odpowiednią infrastrukturę. Proponuje im Pan, żeby budowali nowe pod bombami? Żywność, leki, nawet odzież też muszą być przechowywane w odpowiednich warunkach. To są pierwotne ograniczenia, na które chciejstwo nie ma wpływu, dochodzą potem jeszcze wtórne - infrastruktura transportowa,  komunikacyjna i inne o których zdawało mi się, że ma Pan pojęcie.

aszymanik
27 marca 2022 22:19

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Oni robią to co muszą - składy są naturalnym celem, dlatego są silnie bronione. Wkalkulowywuje się oczywiście ich zniszczenie i po to są składy rezerwowe jeszcze silniej bronione. Osłona kontrwywiadowcza jest oczywistością.

PS. Wie Pan ile to 1DOS w klasie III dla ekwiwalentu 6 dywizji w obronie?

aszymanik
27 marca 2022 21:47

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Rozproszenie zapasów - no powiedzmy 30 DOS w 7 klasach zaopatrzenia dla powiedzmy ekwiwalentu 6 dywizjii ogólnowojskowych w walce (obrona, bo też istotne) jest absolutnie niewykonalne. A gdyby ktoś się tego podjął to skazałby się na klęskę. Łatwiej odtwarzać zniszczone składy niż zrobić kompletny pierdolnik, w którym na równi nasi się nie połapią jak i ruscy.

aszymanik
27 marca 2022 21:31

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

A czy ja kiedykolwiek temu zaprzeczyłem?

Ukraina jest w stanie się bronić dzięki naszej pomocy ale nie jest w stanie wygrać bez większej pomcy - to chciałem powiedzieć.

To Pan przecież mówił, że remis go nie interesuje.

aszymanik
27 marca 2022 21:25

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

A czy ja kiedykolwiek temu zaprzeczyłem?

Ukraina jest w stanie się bronić dzięki naszej pomocy ale nie jest w stanie wygrać bez większej pomcy - to chciałem powiedzieć.

To Pan przecież mówił, że remis go nie interesuje.

aszymanik
27 marca 2022 21:25

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

"Mam wrazenie, ze w  wielu rejonach (niestety) sposob walki oddzialow na Ukrainie przypomina wojne partyzancka." 

Nie na razie jeszcze nie przypomina - choć w doktrynach jest oczywiście dopuszczalne przejście do fazy działań nieregularnych. Z tym tam jeszcze nie mamy do czynienia.

"W takim razie o jakich magazynach centralnych mowimy?"

Normalnych - Ukraina na razie nie jest okupowana i dysponuje swobodą manewru na swoim niemałym terytorium.

aszymanik
27 marca 2022 21:22

@Tak bardzo nie chcieli zostać frajerami, że zostali frajerami... (26 marca 2022 08:07)

Armia ukraińska działa według doktryn natowskich - pododziały do szczebla kompanii mają na sobie 3 DOSy - Day Of Supplies, dodatkowy jeden w tyłach batalionowych, pozostałe 3 w tyłach pierwszorzutowych dywizji, reszta w magazynach centralnych. Taki system jest i tak rozproszony, a rozpraszanie go jeszcze bardziej to samobójstwo.

aszymanik
27 marca 2022 20:02

 Poprzednia  Strona 42 na 61.    Następna